Podem BCN - Una eina al servei de la ciutadania

Comunicat de recolzament a Andrés Bódalo

En aquests anys que ens enfrontem a la crisi en els sectors més desfavorits de la població, la gent ha sortit al carrer i ha participat en vagues per defensar pacíficament els seus drets laborals i socials complint el seu deure cívic, com no pot ser d'una altra manera.

L'empresonament d'Andrés Bódalo, que compleix una condemna ferma de tres anys i mig de presó des del passat mes de març, per manifestar-se durant una tancada pacífica de jornalers a l'Ajuntament de Jódar per demanar feina, és la conseqüència de la posada en marxa de la Llei de Seguretat Ciutadana, més coneguda com a Llei Mordassa, el encaix constitucional és com a mínim dubtós.

Andrés Bódalo és un jornaler amb una llarga trajectòria sindical en la defensa dels qui més pateixen en la nostra societat i dels que més estan patint la crisi per la qual estem passant. La imposició d'una de les mesures més dures del nostre ordenament jurídic, la pena de presó, és qüestionable i sens dubte excessiva.

Des Podem Barcelona ens sumem a les peticions que arriben des de la societat civil perquè sigui anul·lada aquesta condemna.

Alhora ens fem partícips de la crida que s'està realitzant per animar la ciutadania de Barcelona a participar en l'acte de solidaritat d'ajuda a Andrés Bódalo que tindrà lloc el proper 19N dins de les Jornades Internacionalistes que es celebraran el proper 18 i 19 de novembre a l'Ateneu l'Harmonia a Sant Andreu. Aquests actes consistiran en un sopar i concerts en directe.

Imprimeix Correu-e

Seu Podem Catalunya